8 интерактивни примера, комбиниращи печат и технологии

292

Интерактивният печат дава възможност за комбинация на различни канали за комуникация с потребителите. По-долу ще представим осем различни примера, обединяващи полиграфията с електронните технологии, подходящи за прилагане при списания, каталози и книги. Освен модерните напоследък приложения за добавена реалност и не само, в примерите има такъв, който може да оказва директно влияние върху емоциите на читателя, посредством сензори.

Net-a-Porter комбинира възможността за намиране и закупуване на съдържание по начин, посочен като любим от 80% от потребителите на списание Porter, а именно – след разглеждане на модни издания. Чрез приложение за смартфон всеки читател може да пазарува директно от страниците по начин, показан във видеото:

Компанията производител на популярните италиански скутери Vespa дава възможност на своите потенциални клиенти да персонализират собствен модел, вместо само да гледат рекламни снимки. Чрез мобилно приложение и опциите на добавената реалност, всеки може да се запознае с пълното разнообразие от възможности и екстри, които се предлагат от Vespa. След като приключат с проектирането, потребителите могат да бъдат упътени до най-близкото представителство на компанията.

Next Ten е проект създаден през 2011 година и има за цел да се опита да предвиди как бизнес, технологии и култура ще се развият в период от 10 години. Проектът е съвкупност от печатна книга с място за поставяне на смартфон и специално разработено приложение, представено във видеото:

Electrolibrary е дипломният проект от 2012 година на Waldek Węgrzyn, студент в Академията за изящни изкуства в Катовице, Полша. Той представлява хартиена книга от 32 страници, свързана с компютър, посредством USB кабел. Книгата се превръща в метод за управление на компютъра, точно каквито са мишката и клавиатурата. Чрез нея може да се поставят специфични задачи към сайта elektrobiblioteka.net, като навигация и активиране на видео.

Electrolibrary
хартиена книга от 32 страници, свързана с компютър, посредством USB кабел

FingerLink е кодовото име за прототипна система, разработена от Fujitsu Technologies, която има за цел да свърже всяка една отпечатана книга с цифрова среда. Тя е представена за първи път през месец август 2013 година. Концепцията ѝ е да позволи маркиране с пръсти върху обекти в реалния свят (например книга), превръщайки ги в сензорен интерфейс и използвайки познати движения от смартфоните. Технологията измерва формата на реалните обекти и автоматично регулира координатната система на камерата или проектора. По този начин може да бъде избран текст и автоматично преведен с Google Translate.

FingerLink Интерактивен печат
FingerLink е кодовото име за прототипна система, разработена от Fujitsu Technologies

Sensory Fiction е проект, който изследва нови начини за четене. Чрез набор от свързани сензори може да се оказва влияние върху настроенията и емоциите на читателя. Промените в емоциите на главния герой се предават на читателя, посредством сензорите и устройство, закачено за тялото. Чрез тях могат да се променят сърдечния ритъм или да бъдат предизвиквани локални температурни отклонения.

Подобен пример на предходния е и SmartBound, който разполага с интерактивни елементи за стартирането, на които не е необходимо приложение. В истинска печатна книга има вграден модул с дълготрайна батерия, в резултат на което чрез натискане на определени бутони се задействат аудио записи, песни и дори игри.

И за финал остана един проект, разработен много преди днешните технологии да станат факт. Показаната на снимката Enciclopedia Mecánica е създадена през 1949 година от испанския преподавател Ángela Ruiz Robles. Устройството е оборудвано с намотки, поставени в книгата, като чрез движението на бобините се преминава през различните теми. Енциклопедията има дори функция за оптично увеличение, благодарение на което читателят може да се фокусира върху определен текст. Нейният прототип е изложен в Националния музей на науката и технологията в Ла Коруня.

Enciclopedia Mecánica Интерактивен печат
Енциклопедията има дори функция за оптично увеличение, благодарение на което читателят може да се фокусира върху определен текст.

 

Текста написа: Антон Даскалов